پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
پیامبر(ص)

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صبوری ، حسن خُلق و استقامت نبی اکرم(ص) را عامل توسعه و گسترش اسلام توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن 28 صفر اظهار داشت: قرآن کریم در توصیف چنین شخصیت نازنینی از لفظ "اسوه حسنه" یاد می کند که بی شک معنا و مفهومی بسیار گسترده تر از آن چه در ظاهر متبادر به ذهن می شود دارد.

وی افزود: در واقع پیامبر اعظم(ص) برترین و والاترین الگوی انسانیت در همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی ، سیاسی و غیره می باشند که قطعاً الگوگیری از ایشان ضامن سعادت ابدی انسان خواهد بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین بیان داشت: حضرت رسول(ص) چه در عرصه اخلاق فردی و به ویژه در مسایل خانواده و چه در صحنه اجتماع به عنوان حاکم اسلامی، برترین الگوی اخلاق انسانی را برای همیشه تاریخ بشریت به نمایش گذاشتند و همچنین در زمینه تبلیغ دین با اخلاق والای خویش توانستند در جامعه آن زمان صدر اسلام، قلوب انسان ها را به خود و دین مبین اسلام جذب نمایند.

وی خاطرنشان کرد کرد: ایشان حقیقتاً در انجام ماموریت سترگ رسالت ، سختی ها و ناملایمتی های بسیاری دیدند تا آن جا که فرمودند هیچ پیامبری همچون من در انجام رسالت اذیت و آزار ندید، ولی با این حال با صبر و استقامت و البته قاطعیت و شجاعت در اصلاح امت و برقراری جامعه توحیدی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و آحاد امت را به نور الهی هدایت نمودند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha